Beweegtips om van extra coronakilo’s af te komen

Je lijf kraakt, maar ook je weegschaal… Word je alleen maar strammer tijdens corona? Heb je last van extra coronakilo’s? Dan moet je meer bewegen. Wij hebben tips voor je om lekkerder in je vel te zitten!

Tip 1: Ga er samen op uit met de duofiets. Ideaal voor mensen in Buren die niet meer zelfstandig kunnen of durven fietsen.

Tip 2: Studenten sociaal werk van het SUMMA MBO uit Eindhoven bedachten 19 gezellige activiteiten waardoor je je fit kunt voelen.

Tip 3: Doe iedere dag thuis mee aan Nederland in beweging

Tip 4: Fit op de stoel, sterke benen en armen, in balans blijven… Dankzij de oefeningen op de beweegposter van de GGD ben je binnen no-time weer fit.

Tip 5: Samen bewegen? Dat is gezond en gezellig! Welzijn Rivierstroom organiseert Meer bewegen voor Ouderen activiteiten (MBvO) in Rijswijk, Maurik en Eck en Wiel. Doe je mee?

Tip 6: Of je nu ouderwetse klompen voor een klompenpad hebt, of wandelschoenen? Lopen is gezond. Alleen of gezellig met anderen. Wist je dat je in de Betuwe en Rhenen geweldige wandelingen kunt maken? Bekijk de wandelroutes in Buren.

Tip 7: Positieve gezondheid begint al jong. Heb jij zo’n modern spelletjeskind met turende ogen naar een smartphone of een tablet, en die je bijna los moet weken van de bank? Neem ze dan eens mee naar een speeltuin en maak er een leuk uitje van met de kinderspelletjes voor buiten.

Tip 8: Kom jij ook sporten en spelen bij Sportbieb SAM? Je kunt gratis sport- en spelmateriaal lenen. Voor kinderen t/m 17 jaar in Rhenen, Elst en Achterberg op 28 en 29 april.

Tip 9: Op dinsdag 25 mei en 22 juni organiseert de buursportcoach, GerJan van Stralen, een bootcampactiviteit (neem je mobiel mee) voor jongeren en volwassenen in het beweegpark in Kesteren. Van 19:00-2015 uur. Op 25 mei is Esther Morren, sociaal werker bij Welzijn Rivierstroom aanwezig met ‘bakkie in de buurt’. Kom langs en doe vooral mee!